SZKOŁA PODSTAWOWA

Szlakiem Orlich Gniazd

,,SZLAKIEM ORLICH GNIAZD” to temat przewodni dwudniowej wycieczki z udziałem klas czwartych i szóstej naszej szkoły pod opieką p. M. Babiarz-Makowskiej, p. S. Jabłońskiej i p. M. Zembal.

Niezwykle ciekawa i barwna wycieczka, która przeniosła nas do czasów Kazimierza Wielkiego, który ,,zastał Polskę drewnianą a zostawił murowaną”. Wtenczas bowiem zbudowano wiele zamków, które dziś po rekonstrukcji cieszą się świetnością, a ruiny niektórych robią ogromne wrażenie.

W pierwszym dniu zachwycaliśmy się urokami Ojcowskiego Parku Narodowego. Zwiedziliśmy jaskinię Łokietka, zamek w Pieskowej Skale, stanęliśmy pod Maczugą Herkulesa. Podziwialiśmy również ruiny zamku w Rabsztynie. Na koniec spacerowaliśmy po rynku w Olsztynie z ciekawymi kamieniczkami z XIX wieku.

Dzień drugi to zwiedzanie ruin zamku w Mirowie a następnie grzędą mirowską spacer do zrekonstruowanego zamku w Bobolicach. Następnie udaliśmy się do ruin zamku w Ogrodzieńcu. Obiekt ten to prawdziwa perła Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej. Nie ma zamku na Jurze, który robiłby większe wrażenie na turystach i przyciągał tak liczne rzesze odwiedzających. Zamek w Ogrodzieńcu świetnie wkomponowany jest w naturalne masywy wapienne, które dodatkowo osłaniały budowlę. Trudno wyobrazić sobie, jak dawniej można było budować takie cuda, które do dzisiaj zapierają dech w piersi

Na koniec wycieczki zostawiliśmy niewątpliwie jedną z większych ciekawostek przyrodniczych i krajobrazowych zwaną ,,Polską Saharą” największą pustynię na naszym kontynencie.

Wycieczka była bardzo ciekawa już  niecierpliwością czekamy na następną! ZOBACZ ZDJĘCIA – >>>>